ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЛАТВІЇ

Автор(и)

  • Артем Олександрович Тіняков Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-5374-0158

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.2.25

Ключові слова:

фізичне виховання, спорт, Латвія, здоров’я, Євросоюз, інтеграція, фінансування, діти, студенти

Анотація

У статті проаналізовано особливості фізичного виховання в системі освіти республіки Латвія. Охарактеризовано загальноєвропейські програми та документи, на підставі яких відбувається реалізація фізичного виховання та молодіжного спорту в Латвії. Визначено, що латвійська система фізичного виховання реалізується у шкільному предметі «Спорт та здоров’я», який є в усіх національних навчальних планах, та є обов’язковим на початковому та середньому рівнях освіти. Виокремлено обсяг та зміст фізичного виховання на різних етапах освіти та виявлені національні традиції у шкільному фізичному вихованні.  Наведено приклад використання гри «Народний м’яч» (Tautas bumba), яка є популярною серед школярів сучасної Латвії. Наголошено на інтеграційному підході до джерел фінансування фізичного виховання та молодіжного спорту у Латвії.

Біографія автора

Артем Олександрович Тіняков, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Доцент кафедри фізичного виховання, кандидат педагогічних наук

Посилання

Doronina T.O., Kozhokar M.V. (2021). Osoblyvosti fizychnoho vykhovannia v systemi osvity suchasnykh yevropeiskykh krain. Osvitni obrii. № 1 (52). S. 8–11.

Turchyk I.Kh. (2017). Fizychne vykhovannia i sport u shkilnii osviti Yevropy: monohrafiia. Drohobych : Shvydkodruk. 138 s.

Yakovenko A.V. (2018). Predmet «fizychna kultura» u systemi serednoi osvity zarubizhnykh krain. Zb. Nauk. prats. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. №2 (96). S. 12–16.

Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 13 listopada 2007 r. w sprawie roli sportu w edukacji. (2007). Dziennik Urzedowy Unii Europejskiej z dnia 13 listopada 2007 r. S. 131–138.

UNESCO Seminar on Quality of Physical Education and Sport, final report. – Porto Novo. Republic of Benin,16–19 May, 2005. Retrieved from http://unesdoc. unesco.org/ images/... /140825e.rdf

European Physical Education Association Retrieved from http://www.eupea.com

Zakonodavcha baza latviiskykh zakoniv. Retrieved from https://www.d-k.lv/rus/documents/laws/

Komiunike Konferentsii Ministriv krain Yevropy, vidpovidalnykh za sferu vyshchoi osvity «Zahalnoievropeiskyi prostir vyshchoi osvity Dosiahnennia tsilei» m. Berhen, 19-20 travnia 2005 r. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_576#Text

Physical Education and Sport at School in Europe (2018). Retrieved from https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/publications/physical-education-and-sport-school-europe.

European Commission, 2007. Key Competences for Lifelong Learning (2007). European Reference Framework. Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_en.pdf

Hardman K. (2008). The situation of Physical Education in schools: a European perspective. Human Movement. № 9 (1): 5–18.

Dolhova N. (2015) Yevropeiski initsiatyvy u sferi fizychnoho vykhovannia ta sportu. Retrieved from http://www.infiz.dp.ua/joomla/media/sport-visnik-pred/2015-02/2015-02-10.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-21