ФІЛОСОФІЯ ХХІ СТОРІЧЧЯ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНИХ ЕКОЛОГІЧНИХ ЗАВДАНЬ. ЕПОХА ГЛОБАЛІЗАІЦІЇ ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ: ФІЛОСОФСЬКИЙ ПОГЛЯД
DOI:
https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.2.11Ключові слова:
Образ природи, наукове мислення, Китай, китайська філософія, конфуціанство, глобалізація, філософія екології, філософія освітиАнотація
Стаття присвячена аналізу сучасного стану філософсько-екологічних досліджень в контексті глобальних технологій та питань потреби модернізації системи освіти з урахуванням збереження національних традицій як чинника стабільного розвитку держави, зокрема. Доведено першочергове питання як підготовки кадрів загальних дисциплін, так і формування у технічної та гуманітарної еліти системи світогляду із збереженням традиційних джерел китайської конфуціанської традиції шанобливого ставлення до природи, та, зокрема, до екологічних чинників філософсько-екологічної освіти в освітньому процесі демократичного Китаю. Підкреслено значення аналізу та впровадження констант успішної економічної складової у розвиток освіти та філософії, стратегії модернізації та вдосконалення професійної скерованості менеджерів освітньої галузі.
Посилання
Hodz N. (2024). Pytannia osoblyvostei suchasnoi kytaiskoi filosofii v ploshchyni analizu fenomeniv hlobalizmu, tsyfrovoi osvity ta filosofii marksyzmu v Kytai. Naukovyi zhurnal «Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filosofiia». № 26. S 11–17.
Hodz N.B. (2017). Vstup do ekolohichnoi futurolohii : monohrafiia. Kh. : Vydavets Oleksandr Savchuk. 572 s.
Hodz N.B. (2012). Filosofiia ta ekolohichni problemy: do pytannia rozghliadu maibutnoho. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody. Filosofiia. № 37. S. 3–15.
Kyvliuk O.P. (2014). Hlobalizatsiia ta informatyzatsiia osvity v predmetnomu poli filosofii osvity. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. № 57. S. 192–200.
Lavruk T. (2013). Heohrafichna osvita yak bazova skladova natsionalnoi systemy ekolohichnoi osvity. Fizychna heohrafiia ta heomorfolohiia. № 1. S. 156–159.
Semeniuk N.V. (2009). Filosofiia ekobezpechnoho postupu liudstva v epokhu hlobalizatsii ta informatsiinoi revoliutsii : avtoref. dys. ... kand. filos. nauk : 09.00.10 – filosofiia osvity. 18 s.
Chornoshtan T.M. (2008). Filosofsko-etychni zasady ekolohichnoi osvity : avtoref. dys. na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata filosofskykh nauk : spets. 09.00. 10 – filosofiia osvity. 20 s.
Buchanan R.A., Forster D.J., Douglas S., Nakar S., Boon H.J., Heath T. & Tesar M. (2022). Philosophy of education in a new key: exploring new ways of teaching and doing ethics in education in the 21st century. Educational Philosophy and Theory, 54 (8). Р. 1178–1197.
Fang H. (2020, March). Philosophical Thinking on Cultural Globalization. In 4th International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2020) (pp. 522–526). Atlantis Press.
Kiss E. (2014). On the Philosophy of the Contemporary Globalization. Globalistics and Globalization Studies: Aspects & Dimensions of Global Views. Yearbook, 117, 26.
Кhamitov, N., & Krylova, S. (2020). Gender and existential dimensions of man in the era of globalization and philosophical education. Philosophy/Filosofiya (0861–6302), 29 (2).
Tan, L. (2019). Confucius: Philosopher of twenty-first century skills. In A Kaleidoscopic View of Chinese Philosophy of Education (pp. 37–47). Routledge.
Wu Zhihui, & Zhihui Wu. (2003). A multi-dimensional examination of the phenomenon of educational globalization. Journal of East China Normal University (Education Science Edition), 21(3), 10. Wu Zhihui; Zhihui Wu.
Wang Xiao. (2006). Chinese citizen education in the era of globalization. Fujian Education Press.
Zhou Guangli. (2012). In-depth exploration of the innovation of talent training models in colleges and universities. Chinese Higher Education, (10), 23-25.