ВНУТРІШНІЙ СВІТ ОСОБИСТОСТІ ТА ЙОГО ФОРМУВАННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Валентина Євдокимівна Михайличенко Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-7390-5319
  • Ірина Володимирівна Асєєва Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-9678-2681
  • Юрій Юрійович Кошкаров Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-1430-0154

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.2.07

Ключові слова:

внутрішній світ, особистість, формування, самосвідомість, Я-концепція

Анотація

Досліджено сутність та зміст внутрішнього світу особистості, який включає у собі особистісний сенс, світогляд, цінності, інтереси, спрямованість, переконання, самоефективність, що відображає взаємодію особистості з навколишнім об’єктивним світом. Обґрунтовано, що ступінь розвитку й характер функціонування думок людини, а також сфери її почуттів і волі залежать від того, на якому психічному рівні і з яким результатом працює її внутрішній світ. Показано роль закладу вищої освіти у процесі формування внутрішнього світу людини, її самосвідомості. Запропоновано способи і методи формування світогляду студентів, їх особистісного сенсу та цінностей, спрямованості особистості, мотивів, переконань та самоефективності. Показано формуючу роль Я-концепції особистості у цьому процесі.

Біографії авторів

Валентина Євдокимівна Михайличенко, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами

Ірина Володимирівна Асєєва, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та неорганічної хімії

Юрій Юрійович Кошкаров, Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник науково-дослідної лабораторії

Посилання

Bekh I.D. (2007). Psykholohichni dzherela vykhovnoi maisternosti. K. : Akademvydav. 248 s.

Hren L.M. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia u studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv spriamovanosti na uspishnu profesiinu diialnist: avtoref. dys. … kand. ped. nauk. 13.00.04. Kharkiv. 24 s.

Zaniuk S.S. (1998). Motyvatsiinyi treninh. Spetspraktykum z psykholohii motyvatsii. Lutsk : Vyd-vo Volynskoho derzh. universytetu. 64 s.

Mykhailychenko V.Ie., Kanivets M.V. (2011). Samosvidomist yak osnova rozvytku osobystosti studenta. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh : zb. nauk. pr. ; holov. red. T.I. Sushchenko. Zaporizhzhia : KPU. Vyp. 15(68). S. 339–346. Retrieved from https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18370

Sukhomlynskyi V.O. (1977). Interes do uchinnia – vazhlyvyi stymul navchalnoi diialnosti uchniv. Vybrani tvory. V 5 t. T. 5. K. : Rad. shk. S. 7–16.

Баndura A. (2000). Cultivate self-efficacy for personal and organizational effectiveness. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/250666768_Cultivate_Self-Efficacy_ for_ Personal_and_Organizational_Effectiveness

Ditls R. (2018). Changing belief systems with NLP. 203 p.

Michael Steger, Patricia Frazier, Shigehiro Oishi, Matthew E Kaler (2006). The Meaning in Life Questionnaire: Assessing the Presence of and Search for Meaning in Life. Journal of Counseling Psychology 53(1). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/230887670_The_Meaning_in_Life_Questionnaire_Assessing_the_Presence_of_and_Search_for_Meaning_in_Life

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-21

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА