АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ВСТУПУ ДО ЄС

Автор(и)

  • Віктор Миколайович Токарєв Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна
  • Юрій Іванович Панфілов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-5288-3904

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.1.07

Ключові слова:

академічна доброчесність, академічне середовище, заклади вищої освіти, професійна етика, кодекс академічної доброчесності

Анотація

У статті доведено, що академічна доброчесність є необхідною умовою успіхів у роботі освітян, закладає фундамент відповідальної поведінки студентів після навчання в університеті; визначено існування проблем реалізації академічної доброчесності на практиці (акaдемічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, списування, обман, хабарництво тощо); корупція в освіті, неприпустиме отримання неправомірних переваг та ін.). Наведено шляхи подолання проблем академічної доброчесності. Обґрунтовано академічну доброчесність як важливу складову якісної освіти та ключовий фaктор успішного вступу України до Європейського Союзу. Доведено, що реалізація академічної доброчесності вимагає спільних зусиль всіх учасників освітнього процесу та підтримки з боку держави та суспільства.

Біографії авторів

Віктор Миколайович Токарєв, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

Кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки

Юрій Іванович Панфілов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна

Посилання

Zakon Ukrainy «Pro osvitu». Redaktsiia vid 02.07.2023. Retrieved from https://urst.com.ua/pro_osvitu/st-42

Bukharestska Deklaratsiia etychnykh tsinnostei ta pryntsypiv vyshchoi osvity v Yevropi. Retrieved from http://docplayer.ru/ 36182114-Buharestskaya-deklaraciya- eticheskih-cennostey-iprincipov-vysshego-obrazovaniya-v- evrope.html

Akademichna dobrochesnist: problemy dotrymannia ta priorytety poshyrennia sered molodykh vchenykh : kol. monohr. ; za zah. red. N.H. Sorokinoi, A.Ie. Artiukhova,

I.O. Dehtiarovoi. Dnipro : DRIDU NADU, 2017. 169 s.

Hrytsaienko L.M. (2018). Akademichna dobrochesnist v akademichnomu seredovyshchi zakladiv vyshchoi osvity. Scientific Journal Virtus, March. № 22, Part 2: 127. Retrieved from https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9827/5/Virtus_20 18_%2322_Part-2_March.pdf

Dobko T., Turchynovskyi V. (2016). Akademichna kultura ta dobrochesnist, yak sotsialnyi kapital suchasnoho universytetu, vykladeno v Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu ; za zah. red. T.V. Finikova, A.Ie. Artiukhova. K. : Takson. 234 s. (S. 37-52). Retrieved from http://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/2016-09- 07/chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf

Fundamentalni tsinnosti akademichnoi dobrochesnosti. Retrieved from https://www.donnu.edu.ua/wp content/uploads/sites/8/2019/08/Fundam.czinnosti- Akad.dobroch_.pdf

Yevropeiskyi kodeks akademichnoi dobrochesnosti. Retrievedfromhttps:// repository.ldufk.edu.ua/ bitstream/34606048/35393/1/ YeVROP.% 20KODEKS% 20AKAD.% 20DOBROCh.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-02

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА