ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦІПІН З ТОЧКИ ЗОРУ ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Наталія Борисівна Годзь Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-2717-1232

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.1.03

Ключові слова:

цілісність, футурологія, екологічна футурологія, аналіз, синтез, діджиталізація освіти, освітні технології, освітній простір, освітня модель, методологічний потенціал

Анотація

Стаття представляє собою перший крок автора в дослідженні футурологічного аспекту майбутньої педагогіки і системи освіти з позиції філософії та суспільствознавчих та педагогічних, медичних та психологічних наук. Статтю присвячено аналітичному дослідженню та порівняльному аналізу цифрової освіти в Китаї, Литві та Україні. За допомогою порівняльно-зіставного методу досліджено позитивні та негативні риси цифрової освіти. Доведено, що сучасність без урахування знання минулих методик технічних засобів навчання навіть в епоху діджиталізації буде не повною. Обґрунтовано значущість людського компонента у педагогіці, який не замінить жодний штучний інтелект.

Біографія автора

Наталія Борисівна Годзь, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор філософських наук, доцент, професор кафедри філософії

Посилання

Boichenko M. (2021). Mykhailo Boichenko Calling of education: challenges and achievements of independence. Filosofiia osvity. 27 (1): 25. Retrieved from https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/ 653/592

Hodz N.B. (2017). Vstup do ekolohichnoi futurolohii : monohrafiia. Kharkiv : Vydavets Oleksandr Savchuk. 572 s.

Hodz N.B. (2023). Kontsept viiny v konteksti rozghliadu pytannia ekolohichnoi futurolohii ta zadachi vidnovlennia ta vidbudovy: filosofskyi aspekt. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriia: Aktualni problemy rozvytku ukrainskoho suspilstva. № 2. S. 18-21. Retrieved from http://aprus.khpi.edu.ua/issue/view/16333

Hodz Nataliia. (2023). Standarty ta tradytsii u naukovii komunikatsii pid chas viiny ta povoiennoho prostoru (kulturolohichnyi ta ekolohichnyi aspekt). Ostrozki kulturolohichni chytannia: materialy Vseukrainskoi naukovoi konferentsii (m. Ostroh, 31 bereznia 2023 r.). Ostroh : Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». 100 s, S. 35-37.

Hodz Nataliia. (2023). Pytannia urbanistyky ta mentalne zdorovia v suchasnomu ta povoiennomu prostori Ukrainy. Sotsialni ta humanitarni tekhnolohii: filosofsko- osvitnii aspekt : Materialy IX mizhnarodnoi naukovo- teoretychnoi konferentsii (23-24 bereznia 2023 r. m. Cherkasy) ; uporiadnyk O.I. Astapova-Viazmina ; vidp. red. prof. A.I. Boiko. M-vo osvity i nauky Ukrainy, Cherkas. derzh. tekhnolohich. un-t. Cherkasy : ChDTU. 133 s. (S. 72-24). Retrieved from https://books.google.com.ua/books?id=26m7EAAAQBAJ&lp g=PA72&ots=pdMror4utc&lr&hl=uk&pg=PA72#v=onepage &q&f=false https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citatio n&hl=uk&user=B8zA1- sAAAAJ&sortby=pubdate&citation_for_view=B8zA1- sAAAAJ:ZqE1mSdD_DYC

Kozlovskyi V.P. (2023). Metodychni pryntsypy y zakony tsyfrovoi osvity: z dosvidu vykladannia filosofskykh dystsyplin. Naukovi zapysky NaUKMA. Filosofiia ta

relihiieznavstvo. 11-12 : 68-80. Retrieved from http://nzpr.ukma.edu.ua/article/view/291696

Nikytenko V., Oleksenko R., Kyvliuk O. (2022). Formuvannia tsinnostei tsyfrovoi osvity i tsyfrovoi liudyny u dydzhitalizovanomu suspilstvi. Humanities Studies. Vyp. 10 (87). Retrieved from http://humstudies.com.ua/article/view/254703/251857

Opachko M.V. (2019). Filosofiia suchasnoi osvity : navchalno-metodychnyi posibnyk. Uzhhorod : UzhNU. 60 s. Retrieved from https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/39284

Projektas «Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!» Retrieved from https://www.nsa.smm.lt/projektai/ugdymo- projektai/projektas-tesk-ateik-tobulek-prisidek/; https://www. fsf.vu.lt/studentams/ pedagogines-studijos- visos/modulio-studijos-pedagogams

Apie Projektą «Skaitmeninio Ugdymo Turinio Kūrimas ir diegimas» Retrieved from https://www.mokykla2030.lt/apie-projekta/

Patvirtintos Atnaujintos Mokykklinės Programos Retrieved from https://www. mokykla2030.lt/category/naujienos/

Ekspertas Chris Tweedale: Mokimo Programų Diegimas – Esminis Pokyčio Etapas Retrieved from https://www.mokykla2030.lt/ekspertas-chris-tweedale- mokymo-programu-diegimas-esminis-pokycio-etapas/

Standards certification and compliance in China. Retrieved from https://www.ciprocess.com/standards- certification-and-compliance-in-china.htm

20 Universities in China offering Electronic Engineering degrees and courses. Retrieved from https://www.hotcoursesabroad.com/study/training- degrees/china/electronic-engineering-courses/loc/39/cgory/g7- 3/sin/ct/programs.html

2010 University of Electronic Science and Technology of China. Retrieved from https://en.uestc.edu.cn/

Digital education in China. Retrieved from https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/digital- education-china

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-02

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА