ДІЛОВЕ СПІЛКУВАННЯ ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА СОЦІАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • Лариса Миколаївна Грень Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4466-6018
  • Юрій Іванович Панфілов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-5288-3904

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2023.1.08

Ключові слова:

ділове спілкування, функції, принципи, керівник соціального закладу, управлінська діяльність, комунікація, педагогічні технології

Анотація

Стаття присвячена розкриттю роді ділового спілкування в управлінській діяльності керівника соціального закладу; визначено ділове спілкування як специфічну форму активності учасників управлінського процесу; розкрито предмет, мету, функції та принципи ділового спілкування; доведено, що спілкування в управлінні є важливим інструментом виконання основних управлінських функцій: організації, мотивації, планування і контролю; розкрито основний зміст та головні обов’язки управлінської діяльності керівника соціального закладу, а також правила, яких він повинен дотримуватись у спілкуванні з підлеглими. На прикладі проведеного авторами статті семінару (щорічна школа-семінар «Сучасні педагогічні технології в освіті», що проходить Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут») було доведено дієвість запропонованих методик для визначення комунікативної компетентності керівника соціального закладу; запропоновано тренувальні вправи з набуття знань та формування умінь ділового спілкування, які доводять, що ефективному діловому спілкуванню можна і треба вчитись задля успішної професійної управлінської діяльності.

Біографії авторів

Лариса Миколаївна Грень, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор наук з державного управління, професор

Юрій Іванович Панфілов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат психологічних наук, доцент

Посилання

Avramenko O.O., Yakovenko L.V., Shyika V.Ia. (2015). Dilove spilkuvannia : navchalnyi posibnyk ; Za nauk. red. O. O. Avramenko. IvanoFrankivsk : «Lileia_NV». 160 s.

Anhelov, H., & Dmytrashko, S. (2016). Dilove spilkuvannia: osoblyvosti suchasnoi komunikatsii. Food Industry Economics. № 8(2). Retrieved from https://doi.org/10.15673/fie.v8i2.134

Baranovska L.V., Hlushanytsia N.V. (2016). Psykholohiia dilovoho spilkuvannia : navch. posibnyk. K. : NAU. 248 s.

Boryshkevych I.I. (2021). Osoblyvosti etyky dilovoho spilkuvannia u suchasnomu rynkovomu seredovyshchi. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu. Vyp. 17 (1). S. 67-75.

Koval A.P. (1999). Dilove spilkuvannia : navch. posibnyk. K. : Lybid. 280 s.

Lieskova L.F. (2015). Dilove spilkuvannia u profesiinii diialnosti upravlintsia sotsialnoi sluzhby. Retrieved from http://ir.stu.cn.ua/123456789/16475

Novoseletskyi S. (2009). Dilove spilkuvannia yak zasib upravlinskoho vplyvu. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/5979

Nuzhna O. (2021). Styl kerivnytstva ta yoho vplyv na realizatsiiu funktsii spilkuvannia u dilovii komunikatsii. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. № 4. S. 81-87.

Orban-Lembryk L.E. (2003). Sotsialna psykholohiia. K. : Akademvydav. 446 s.

Palekha Yu.I. (2008). Etyka dilovykh vidnosyn : navch. posib. K. : Kondor. 356 s.

Ponomarov O.S., Harnyk L.P., Hura T.V. (2015). Osobystyi pryiom v systemi upravlinskykh tekhnolohii : navch.-metod. posibnyk. Kharkiv : NTU «KhPI». 48 s.

Pryshchak M.D., Zaliubivska O.B., Slobodianiuk O.M. (2015). Dilove spilkuvannia : navchalnyi posibnyk. Vinnytsia : VNTU. 128 s.

Romanovskyi O.H., Ponomarov O.S., Lapuzina O.M. (2006). Dilova etyka : navch. posibnyk. Kharkiv : NTU «KhPI». 364 s.

Kharchenko L.P. (2012). Dilove spilkuvannia yak odna z osnovnykh potreb liudyny. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Vypusk 24. S. 182-185.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07