ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ'Я У СТУДЕНТІВ ХІМІЧНИХ ФАХІВ

Автор(и)

  • Віта Петрівна Родигіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» , Україна https://orcid.org/0000-0001-5547-1318

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2021.1.12

Ключові слова:

здоров'я, ціннісне ставлення до здоров'я, психолого-педагогічні умови, активні методи навчання, студенти хімічних фахів

Анотація

У статті розглянута проблема формування ціннісного ставлення до здоров'я у студентів хімічних фахів, виділяються психолого-педагогічні умови даного процесу. Доведено, що у даний час проблема збереження і зміцнення здоров'я підростаючого покоління займає одне з провідних місць в системі соціальних цінностей й пріоритетів суспільства. Будучи своєрідним показником суспільного прогресу та відображенням соціально-економічного благополуччя країни, здоров'я людини представляється потужним соціальним та економічним потенціалом суспільства. Здоров’я виступає інтегральним показником якості життя. Показано, що проблеми якості життя та здоров’я населення, особливо молоді, є предметом значної уваги багатьох науковців, суспільних діячів та держави, що знайшло своє відображення в законодавчих документах, а саме: Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», («Україна ХХІ століття»), Національній програмі «Діти України», Концепції «Здоров’я через освіту», Концепції гуманітарного розвитку України». Акцентовано увагу на несприятливі умови життя, що призводять до різних відхилень у моральному і фізичному здоров'ї підростаючого покоління, появи соціальних проблем, пов'язаних із захопленням молоді наркотичними і психічно активними речовинами, алкоголем та тютюнопалінням, які набувають катастрофічних масштабів.  Розкрито необхідність формування ціннісного ставлення до здоров’я, що спонукає до осмислення позитивної педагогічної практики, аналізу наявних педагогічних ідей для надання допомоги підростаючому поколінню в пошуку ціннісних орієнтирів для ведення здорового способу життя. Обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування ціннісного ставлення до здоров'я студентів хімічних фахів за допомогою використання активних методів навчання, спеціальних занять з оволодіння знаннями про здоров'я, що сприяють його підтримці, зміцненню та збереженню, широкого застосування методів емоційного впливу, спрямованих на формування ціннісного ставлення майбутніх фахівців до здоров'я.

Посилання

Amosov N. M. “Amosov's Encyclopedia. Health algorithms [Encyclopedia of Amosov. Health Algorithms]”. M: AST; Donetsk: Stalker, 2002 .590 p.

Bondarenko O. M. “The value of health among the priorities of student youth [The value of health is among the priorities of student youth]” / O.M. Bondarenko, M.G. Chobitko // Bulletin of the Kamyanets-Podilskiy National University of Ivana Ogynink "Physical fitness, sport and health of people", 2010. Vipusk 3. pp. 160–166.

Bulich E. G, Muravov І. V. “Valeology. Theoretical foundations of valeology [Valeology. Theoretical foundations of valeology]”. Kiev, 1997. 224 p.

Garkusha C. B. “Characteristics of healthy, happy young people in Ukraine [Characteristics of the state of health of modern youth in Ukraine]” / C.B. Garkusha // Bulletin of the Chernigiv National Pedagogical University named after T.G. Shevchenko. Series: pedagogical science. Physical fitness and sport. Chernigiv: ChNGGU, 2013. No. 107. T. 1. P. 92-95.

Grushko S.V. “The basics of a healthy way of living [Basics of a healthy lifestyle]”. Ternopil: SMP "Aston", 1999. 368 p.

Griban V.G. “Valeology: Navchalnyy posibnik [Valeology: A textbook]”. Kyiv: Center for Naval Literature, 2005. 256 p.

Koshmanyuk M.V. “Particularities of the formulation of a healthy way of life for students in the minds of a vital mortgage [Features of formation of a healthy way of life of students in the conditions of higher educational institution]”/ M.V. Koshmanyuk // Science Visnik of Uzhgorod National University. Uzhgorod: UNU, 2013. VIP. 30. P. 69-73.

Nosko M.O. “Theoretical and methodological aspects of improving the physical health of scientific and student youth [Theoretical and methodological aspects of strengthening the physical health of pupils and students]” / M.O. Nosko, S.S. Ermakov, S.B. Garkusha // Bulletin of the Chernigiv National Pedagogical University named after T.G. Shevchenko. Series: pedagogical science. Physical fitness and sport. Chernigiv: ChNPU, 2010. Vipusk 76. P. 243-247

Palko I.M. “Social and pedagogical education of the formation of a healthy way of life for students [Соціально-педагогічна підтримка формування здорового способу життя студентів]”/ I.M. Palko // scientific records of NDU im. M. Gogol. 2008. No. 1. P. 100-103.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25