ТРАНСФОРМАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ ПРИ ВИКЛАДАННІ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ (ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАУВАЖЕННЯ)
DOI:
https://doi.org/10.20998/2227-6890.2022.1.02Ключові слова:
електротехніка, філософія викладання, методологія викладання, філософськометодологічні основи, прикладна математика, комп’ютерна математика, комп’ютерне програмування, мова математикиАнотація
Стаття присвячена аналізу практичного і методологічного характеру викладання електротехніки.
Виходячи з того, що предметна область електротехніки ‒ це машини, що використовують електрику, завдання
електротехніки як будь-якого іншого виду технічних наук ‒ застосовувати закони природознавства до
вирішення технічних питань. Автори, відштовхуючись від специфічного її завдання (з’ясовувати принципи,
що визначають устрій і функціонування електротехнічних об’єктів), підкреслюють значення розбудови
ідеалізованих теоретичних моделей, які описують особливі, штучно створювані фізичні умови, які
відбуваються в електротехнічних об'єктах, і мови їх опису ‒ математики. Аналізуючи характер викладання,
підкреслюється необхідність використання різних видів математики. Роздуми і висновки автори роблять на
основі експерименту про використання мов комп’ютерного програмування, щоб з’ясувати, наскільки
комп’ютерна математика стає необхідною складовою при викладанні електротехніки.