ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ОСВІТІ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ З КЛІЄНТАМИ ІЗ МОВНО-МОВЛЕННЄВИМИ ПОРУШЕННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2227-6890.2023.1.12Ключові слова:
реабілітація, дитина, професійна компетентність, соціалізація, корекційний педагог, мовленнєвий розвиток, соціальний потенціалАнотація
Статтю присвячено розгляду інноваційних підходів в освіті та реабілітації з клієнтами із мовно-мовленнєвими порушеннями. Серед пропозицій щодо покращення та вдосконалення освітнього процесу для осіб з обмеженими можливостями в освітніх закладах є запровадження реабілітаційних заходів. Діяльність спрямована на надання психологічної допомоги дітям з порушенням мовного розвитку, зокрема із заїканням та дизартрією, та забезпечення їм повноцінного освітнього процесу. Визначено основні аспекти роботи психолога та корекційного педагога під час взаємодії з дітьми з порушенням психофізичного розвитку (ППР). Доведено, що створення відповідних реабілітаційних комплексів у кожному закладі освіти надає можливості забезпечити новий рівень якості в інноваційній освіті та елементах соціалізації і веде до модернізації суспільства та держави.
Посилання
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu». Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» vid 5 veresnia 2017 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Ievropeiska konventsiia z prav liudyny. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_004#Text
Konventsiia pro prava dytyny. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_021
Konventsiia pro prava osib z invalidnistiu. Konventsiiu ratyfikovano Zakonom № 1767–VI vid 16.12.2009. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71
Pro zatverdzhennia Kontseptsii rozvytku inkliuzyvnoho navchannia. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/MUS13929
Pro reabilitatsiiu u sferi okhorony zdorovia : Zakon Ukrainy iz zminamy, vnesenymy zghidno iz Zakonom № 1962-IX vid 15.12.2021. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1053-20#Text
Ilienko T.A., Stakh O.H. (2018). Prohrama z korektsiino-rozvytkovoi roboty «Korektsiia rozvytku. rozvytok movlennia»: dlia 1-4 klasiv spetsialnykh zakladiv zahalnoi serednoi osvity dlia ditei z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu. Uklad. : L.I. Trofymenko. K. 189 s.
Kravchenko A. (2000). Shliakhy kompleksnoho vykorystannia fizychnoi reabilitatsii pry zaikanni. Naukovyi visnyk VDPU imeni Lesi Ukrainky. Vyp. 4. S. 99–103.
Kramarenko I.S., Povkh O.M., Buhrovska Yu.V. (2015). Innovatsiini pidkhody vdoskonalennia osvitno-reabilitatsiinoho protsesu navchalnykh zakladiv v umovakh sotsializatsii ekonomiky rehionu. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy: zb. nauk. prats. № 12. S. 207-219.
Lohopedychno-reabilitatsiinyi suprovid ditei iz porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku : monohrafiia. (2021). A.I. Kravchenko, L.V. Moroz, L.L. Stakhova, ta in. ; za red. A.I. Kravchenka. Sumy : FOP Tsoma S.P. 288 s.
Masazh yak odyn iz metodiv korektsii lohopedii. (2010). N.P. Buzynok, A.I. Mishchenko, Ya.V. Mymykhod, O.M. Chavdar. Suchasni problemy lohopedii ta reabilitatsii : materialy I obl. nauk.-prakt. konf. Sumy: Vyd-vo SumDPU im. A.S. Makarenka. S.102-107.
Fedurova O.M. (2010). Dostupnist universytetskoi osvity dlia osib z obmezhenymy mozhlyvostiamy v suchasnii Ukraini. Sotsiolohiia maibutnoho : naukovyi zhurnal z problem sotsiolohii molodi ta studentstva. №1. S.84-96
Chaikovskyi M.Ie. (2015). Sotsialno-pedahohichna robota z moloddiu z osoblyvymy potrebamy v inkliuzyvnomu osvitnomu prostori : monohrafiia. K. : Universytet «Ukraina». 436 s.