ОПТИМІЗАЦІЯ ВИДІВ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2019.01.08

Ключові слова:

студент, фізичне виховання, види навчальної діяльності, спеціалізації з видів спорту, викладач

Анотація

Розглянуто актуальне питання щодо фізичного виховання студентської молоді України, обґрунтовано головні педагогічні завдання. Проведено чинний аналіз становища з фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти (ЗВО), вивчена вітчизняна наукова література, дослідження науковців та фахівців. Визначена мета дослідження та послідовно розглянуто аспекти покращення навчально-виховного процесу з фізичного виховання у контексті сучасного етапу реформування освіти в Україні. Вивчено існуючи методи навчання, їх зміст, тобто систему різних видів навчальної діяльності, мету їх застосування та взаємодію з засобами навчання.

Запропоновано затребувані прийоми щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання на основі акмеологічного підходу провідним напрямом – мотивація до відвідування і успішності навчальних занять з фізичного виховання, досягнення студентами успіху у спортивній діяльності, отримання задоволення від результатів витраченого працею часу, покращенню фізичного стану, поліпшенню показників здоров’я. Наведено приклад організації навчального процесу з фізичного виховання в НТУ «ХПІ» з застосуванням багаторічного педагогічного досвіду, тренерської майстерності викладачів кафедри фізичного виховання. Перелічені спеціалізації з видів спорту, які розвинені на кафедрі. Дана характеристика основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання: лекції, практичні заняття, контрольні випробування фізичної підготовленості, контрольні випробування зі спеціалізацій з виду спорту, комплексні змагання зі спеціалізацій з видів спорту, спортивно-масові заходи та інше.

Детально розкрито зміст основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання та запропоновано щонайліпші варіанти рішення завдань з можливих умов, надані практичні рекомендації щодо їх впровадження в навчальний процес. Сформульовано тлумачення одного з прийомів «оптимізації». На основі проведеного дослідження зроблені провідні висновки, які розкривають умови впровадження прийомів щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання студентів. Доцільність і необхідність проведеної роботи в цьому напрямі є безперечною для оптимальної, адекватної і раціональної побудови змісту навчального навантаження з фізичного виховання та його інспектування.

Посилання

Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту у ВНЗ. Київ, 2006. 23 с.

Котов Є. О. Підготовка студентів вищих закладів освіти до самостійних занять фізичними вправами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання та спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Харків, ХДАФК, 2003. 20 с.

Ніколаєв С. Ю. Оптимізація рухової активності студенток залежно від психофізичних особливостей: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання та спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Львів, ЛДІФК, 2004. 20 с.

Брановський Ю. С. Введення в педагогічну інформатику. Ставрополь: СГПУ,1995. 202 с.

Бабанський Ю.К. Оптимизация педагогического процесса. Київ: Радяньска школа, 1984. 287 с.

Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания. Том 1. Київ: Олімпийська література, 2003. С. 92–93.

Ващенко Г. Г. Загальні методи навчання. Підручник для педагогів. Київ, 1997. 415 с.

Куписевич Ч. Основы общей дидактики. М.: Высш. шк.,1986. С. 266–281.

Любієв А. Г., Юшко О. В., Глядя С. О., Блошенко О. І. Програма нормативної навчальної дисципліни «Фізичне виховання». Харків: НТУ «ХПІ», 2016. 37 с.

Заннатуров Н. З. Оптимизация процесса физического воспитания студентов педагогических вузов. Теория и практика физической культуры. 2010. №5. С. 53–56.

Колокольцев М.М. Образовательная программа дисциплины «Физическая культура». Иркутск: ИГТУ, 2012. 124 с.

Про затвердження Порядку проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України. Постанова КМУ від 06.06.2018. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-2015-п (дата звернення: 15.12.2018).

Polozhennya pro organizatsiyu fizichnogo vihovannya i masovogo sportu u VNZ [Regulations on the organization of physical education and mass sports in universities]. Kyiv, 2006. 23 p.

Kotov E. O. Pidgotovka studentiv vischih zakladIv osviti do samostiynih zanyat fizichnimi vpravami: avtoref. dis. Na zdobuttya nauk. Stupenya kand. nauk z fiz. Vihovannya ta sportu: spets. 24.00.02 «Fizichna kultura, fizichnevi hovannya riznih grup naselennya» [Preparation of students of higher educational institutions for self-employment by physical exercises: author’s abstract. dis for the sciences. Degree Candidate Sciences of Phys. education and sport: special 24.00.02 "Physical Culture, Physical Education of Different Population"]. Kharkiv, HDAFK, 2003. 20 p.

NikolaevS. Yu. Optimizatsiya ruhovoyi aktivnosti studentok zalezhno vid psihofizichnih osoblivostey: avtoref. dis. Na zdobuttya nauk. Stupenya kand. nauk z fIz. Vihovannya ta sportu: spets. 24.00.02 «Fizichna kultura, fizichne vihovannya riznih grup naselennya» [Optimization of motor activity of students depending on psychophysical features: author’s abstract. dis for the sciences. Degree Candidate Sciences of Phys. education and sport: special 24.00.02 "Physical Culture, Physical Education of Different Groups of the Population"]. Lviv, LDIFK, 2004. 20 p.

BranovskiyYu. S. Vvedennya v pedagogichnu informatiku [Introduction to pedagogical informatics]. Stavropol, SGPU, 1995. 202 p.

BabanskiyYu. K. Optimizatsiya pedagogicheskogo protsessa [Optimization of the pedagogical process]. Kyiv, Radyanska shkola, 1984. 287 p.

Krutsevich T. Yu. Teoriya i metodika fizicheskogo vospitaniya [Theory and method of physical education]. Kyiv, Olimpiyska literatura, 2003, vol. 1, pp. 92–93.

Vaschenko G. G. Zagalni metodi navchannya. Pidruchnik dlya pedagogiv [General teaching methods. Tutorial for teachers.]. Kyiv, 1997. 415 p.

Kupisevich Ch. Osnovyi obschey didaktiki [Basics of general didactics]. Moscow, Vyissh. shk.,1986, pp. 266–281.

Lyubiev A. G., Yushko O. V., Glyadya S. O., Bloshenko O. I. Programa normativnoyi navchalnoyi distsiplini «Fizichne vihovannya»[Program of normative discipline "Physical education"]. Kharkiv, NTU «KhPI», 2016. 37 p.

Zannaturov N. Z. Optimizatsiya protsessa fizicheskogo vospitaniya studentov pedagogicheskih vuzov [Optimization of the process of physical education of students of pedagogical high schools]. Teoriya i praktika fizicheskoy kultury [Theory and practice of physical culture]. 2010, no5, pp. 53–56.

Kolokoltsev M.M. Obrazovatelnaya programma distsiplinyi «Fizicheskaya kultura» [Educational program of discipline "Physical Culture"]. Irkutsk: IGTU, 2012. 124 p.

Pro zatverdzhennya Poryadku provedennya shchorichnoho otsinyuvannya fizychnoyi pidhotovlenosti naselennya Ukrayiny. Postanova KMU vid 06.06.2018 [On Approval of the Procedure for conducting an annual evaluation of the physical preparedness of the population of Ukraine. CMU resolution dated 06.06.2018]. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-2015-п (accesed 15.12.2018).

##submission.downloads##