Мотиви вибору ВНЗ та спеціальності абітурієнтами України (на прикладі студентів НТУ «ХПІ»)

Автор(и)

  • Svitlana Grygoryeva
  • Olena Kozlova

DOI:

https://doi.org/10.20998/2227-6890.2018.4.05

Ключові слова:

освіта, абітурієнт, мотиви вибору спеціальності, професійне самовизначення, адаптація студентів, вища школа

Анотація

Стаття присвячена аналізу портрета абітурієнта НТУ «ХПІ», де, крім визначення мотивів професійного вибору, самооцінки особистих здібностей, розглядаються і основні цілі навчання в НТУ «ХПІ». У статті підкреслюється, що проблема професійного самовизначення стояла перед молоддю завжди, а сьогодні вона особливо актуальна, тому що сучасні умови ринку праці ведуть до того, що більшість випускників не мають ясної життєвої перспективи. Аналізуються мотиви отримання абітурієнтами вищої освіти, мотивація вступу до НТУ «ХПІ», мотиви вибору спеціальності, період формування професійного інтересу. Проаналізовано мотиви професійного вибору абітурієнтів; період формування інтересу молодих людей до обраної спеціальності (процес самовизначення, коли здійснено вибір спеціальності, ВНЗ); специфіку вибору ВНЗ (яким за рахунком був ХПІ, хто допоміг визначитися з вибором); уявлення про процес навчання в університеті; відповідність уявлень про навчання в університеті реаліям університетського життя.

Посилання

Вершинська О.Б. Проблеми формування навчальної мотивації студентів ВНЗ. URL: tme.umo.edu.ua.

Кудінов Ю.В. Педагогічні шляхи підвищення ефективності процесу професійної підготовки студентів у вищій школі. URL: hist.km.ua.

Малинаускас Р.К. Мотивация студентов разных периодов обучения. Социологические исследования. 2014. №2. С. 134–138.

Митина А.М. Зарубежные исследования учебной мотивации взрослых. Вестник Московского университета. Серия 14: Психология. 2011. №2. С. 56–65.

Нормативи. Міністерство освіти і науки України. URL: www.mon.gov.ua.

Пакулина С.А., Кетько С.М. Методика диагностики мотивации учения студентов педагогического ВУЗа. Психологическая наука и образование. 2013. №1. С. 23–33.

Плис М.А. Факторы формирования у студентов мотивации к обучению. Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології. 2012. №9. С. 300–305.

Стратегія реформування вищої освіти України до 2020 року (проект). URL: www.mon.gov.ua.

Тимошенко В.М. Психологічні особливості формування мотивації досягнення майбутніх учителів (на матеріалі вивчення іноземної мови): Автореф. дис… канд. психол. наук: 19.00.07 Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. К., 2001. 21 с.

Штарке К. Студенты. Становление личности : пер. с нем. М.: Прогресс, 1982. 136 с.

##submission.downloads##